Seitengewehr 98/nl

From Heroes & Generals Wiki
Jump to: navigation, search
Seitengewehr 98
W ME 2.png
Type: Bayonet
Faction: Icon-GR-Symbol.png Germany
Statistics
Damage: 60 (In het hoofd gestoken is 1 hit kill)
Type: Close combat
Specifications
Equipment Points: Equip1.png
Credits Cost: 7,100 Credits
Gold Cost: 90 Gold
Ribbon Required:
CR 7.png
Close Combat
Requirement: Germany - 5th Grade / United States - 12th grade

Beschrijving[edit | edit source]

German/Duitsland: "Also known as the bayonet/fighting knife 98k, no matter what you call it, it is an effective fighting knife as well as a tool knife.If you can get close enough to your target it is a silent and effective killer." (Vertaling: "Ook bekend als de bayonet/vecht mes 98k, maakt niet uit hoe je het noemt, het is een effectieve mes maar ook als een gereedschap mes. Als je dichtbij genoeg bij je vijand ben, dan is het een stille en een effectieve doder.") )

US/VS: "A German rifle bayonet, not as good a knife as your combat knife, but maybe a bit better at poking holes in Jerry since it is a bayonet. It is very solid and made of high quality steel with an almost waterproof metal scabbard" (Vertaling: "Een Duitse geweer bayonet, niet zo goed als jouw combat knife, maar misschien is eht beter in gaten steken in Duitsers sinds het een bayonet is. Het is een stevige mes gemaakt van hoge kwaliteit staal met een bijna waterdichte (Scabbard?)."

Geschiedenis[edit | edit source]

De Seitengewehr 98 is een 'Close combat weapon', als eerst gebruikt als een baynet voor de M1898 Mauser geweer in het Duitse leger, met een mes van 50cm (19.7 inch) in lengte. In 1905, de Seitengewehr 98/06 verving de oude mes en was verkort tot 37cm (14.6 inches). In 1908, toen de Karabiner 98 Kurz werd geintroduceerd als de standaard korte loop geweer, de 2 messen waren gebruikt tot en met de einde van de Tweede Wereld Oorlog. Het was heel veel gebruikt door ingenieurs, pioneers, calvary, artillery en speciale troopen.

Gameplay[edit | edit source]

Net als alle Close Combat weapons, de wapens radius is heel erg gelimiteerd. Het kan met 2 hits in de torso of 1 hit in de hoofd je vijand doden.